NSOC
24/7
24/7
nSOC to usługa realizowana przez centrum kompetencyjne, które zajmuje się ciągłym monitorowaniem infrastruktury teleinformatycznej, analizą zdarzeń, detekcją zagrożeń bezpieczeństwa i reagowaniem na wykryte incydenty. Wykwalifikowani i doświadczeni specjaliści – analitycy
i inżynierowie monitorują, wykrywają i analizują incydenty, podejmując działania zgodne z procedurami.
Jeżeli Twoja firma posiada..
Wrażliwe dane osobowe
Unikalne procesy lub technologie
Dane wymagające stałego dostępu
Duże ilości danych
Dane podlegające regulacjom
Wiele urządzeń lub systemów bezpieczeństwa
Własne centrum BiR
Ważną dla społeczności infrastrukturę
Ciągłą produkcję
Operujesz na wrażliwych danych osobowych
Posiadasz unikalne technologie
Operujesz na ważnej infrastrukturze dla społeczności
Zarządzasz unikalnymi procesami
Posiadasz własne centrum badawczo rozwojowe
Masz dużo klientów, dla których ważne są Twoje produkty lub usługi
Przerwa w działaniu organizacji powoduje wymierne straty
Przechowujesz duże ilości danych
Operujesz danymi podlegającymi regulacjom
Musisz utrzymać ciągłość produkcji
Masz bardzo dużo urządzeń, systemów bezpieczeństwa
Masz problem z zatrudnieniem inżynierów bezpieczeństwa IT
...to dla Ciebie jest NASK SA Security Operations Center
TRZY LINIE WSPARCIA
1
Pierwsza linia wsparcia
operatorów nSOC zapewnia całodobowy monitoring bezpieczeństwa wraz z szybką rejestracją incydentu, wstępną analizą i natychmiastowymi działaniami zapobiegawczymi.2
Druga linia wsparcia
to wykwalifikowani analitycy bezpieczeństwa, których zadaniem jest przeprowadzenie wnikliwej analizy incydentu. Kolejne działania to ustalenie przyczyn i źródła, oraz dostarczenie niezbędnych informacji i zaleceń dotyczących sposobu niwelowania zagrożenia.3
Trzecia linia wsparcia
rozwiązuje najbardziej zaawansowane problemy, a także weryfikuje poziom dojrzałości nSOC i zgodności z wewnętrznymi regulacjami- poprzez cykliczne audyty wewnętrzne.
Element centralny
infrastruktury wykorzystywany przez wszystkie linie nSOC stanowi system klasy SIEM. Umożliwia on: unifikację, wstępną automatyczną klasyfikację, agregowanie i korelowanie informacji pochodzących z systemów bezpieczeństwa, urządzeń sieciowych, systemów komputerowych i aplikacji. nSOC przygotowuje i udostępnia cykliczne okresowe raporty. Zawierają one podsumowanie realizacji usługi, w tym: zarejestrowane alerty, incydenty wykryte i obsłużone przez nSOC, a także zalecenia dla poprawy bezpieczeństwa chronionej infrastruktury.DOKUMENT RFC 2350
zawiera pełny opis zespołu NASK S.A. SOC, zgodny z RFC 2350 "Expectations for Computer Security Incident Response".
Zalecamy komunikację kanałem szyfrowanym PGP, do przesłania zaszyfrowanej wiadomości potrzebny będzie aktualny klucz publiczny.
OBSZARY DZIAŁANIA nSOC
Monitorowanie zdarzeń.
Systemy analityczne sprawdzają zebrane zdarzenia i analizują je automatycznie. Kolejny etap to dokładna diagnoza przeprowadzona przez ekspertów NASK S.A. do spraw cyberbezpieczeństwa.
Wykrywanie
zdarzeń i incydentów.
Ocena
zaistniałego stanu zagrożenia i jego wpływu na system klienta IT. Eksperci NASK S.A. sprawdzają poziom zagrożenia i analizują czy nie jest to fałszywy alarm.
Reakcja na zdarzenia i incydenty.
Po analizie nSOC podejmuje działania zgodne z procedurami.
zapobiegająca powstawaniu incydentów przez audyty i testy bezpieczeństwa wraz z wyszukiwaniem i oceną podatności.
PROCES AKTYWNEJ OCHRONY